In decursul anilor, paginile de rezultate ale motoarelor de cautare – SERPs, nu doar ca s-au dezvoltat dar au reusit sa prezinte utilizatorilor un alt mod de rezultate in urma cautarilor.

O metoda prin care tu sa gasesti ceea ce cauti intr-un timp scurt si fara prea multi pasi in navigare. Asadar, paginile de rezultate ale lui Google, nu sunt doar pentru pentru o pozitionare excelenta si traficul poate fi marit si prin alte metode.

Una dintre acestea este afisarea Knowledge Graph.

Panda, Penguin, Pigeon, Hummingbird – Update-urile algoritmilor lui Google nu au ca scop declasarea site-ului din paginile de cautare (practic penalizarile ni le producem singuri), ci pentru a creea o experienta extraordinara utilizatorilor.

Update-ul Knowledge Graph (a iesit in prima jumatate a lui 2012) are ca scop nu doar de a intelege ceea ce doresc utilizatorii, dar si de a anticipa ceea ce ei doresc, fara a mai lua ad-litteram fiecare cuvant cheie introdus in caseta de cautare.

 

Ce este Knowledge Graph?

 

Reprezinta modul sistematic al lui Google de a interconecta fapte, persoane si locuri pentru a afisa rezultate cat mai relevante. Aceasta evolutie a contextului si a datelor semantice se datoreaza entity search sau cautare bazata pe entitate, proces care inglobeaza diferite informatii toate intr-o singura sectiune pentru pagina de rezultate.

Exemplu 1: cautati pe Google “famous athletes” si o sa rezulte un carousel cu cei mai cunoscuti sportivi din lume.

 

famous athletes

 

Exemplu 2: cautati pe Google “Coca-Cola” si o sa rezulte mai multe detalii in partea dreapta despre companie.

 

Coca-Cola

 

Exemplul 3: cautati pe Google “echipa romaniei” si o sa rezulte un tabel cu meciurile programate, un scurt istoric in partea dreapta si o lista cu jucatorii activi.

 

echipa romaniei

 

Cel mai important aspect al Knowledge Graph este legat de rezultatele oferite pentru afacerile locale (local businesses). Utilizatorii vad review-uri ale clientilor, programul de functionare, imagini din locatie, instructiuni de a ajunge la locatie si eventual site-ul business-ului.

 

local businesses

 

Cum beneficiez de Knowledge Graph?

 

Nu poti modifica in mod direct ceea ce afiseaza Knowledge Graph, dar sunt cateva surse din care acesta se inspira: Wikidata.org, Wikipedia, date structurate si continut din surse cu autoritate in domeniu.

  1. Wikidata.org – Fostul Freebase achizitionat de Google, este o baza de date enorma. Poti introduce date manual si gratuit in Wikidata.
  2. Wikipedia – In Wikipedia poti introduce date foarte simplu, marea problema este ca acele date sa nu fie considerate spammy sau ca s-ar face un fel de reclama. Deci introduceti date in Wikipedia doar daca considerati ca acelea nu vor fi sterse imediat din acesta.
  3. Folosirea de date structurate, schema.org – Implementare unor date structurate in site fac ca motoarele de cautare sa inteleaga mai bine ceea ce avem in site. Adaugarea acestor tag-uri in site pot creste vizibilitatea in SERP, marirea CTR-ului si chiar afisarea datelor in Knowledge Graph.
  4. Continut din site-uri cu autoritate mare – Stim de ceva timp ca site-urile cu continut de valoare si autoritate din domeniu, au un grad de credibilitate mai mare in viziunea lui Google. Teoretic, autoritatea se masoara in: vechimea domeniului, numarul de pagini relevante si informative din site, numarul de linkuri inbound de calitate ale site-ului si diversitatea acestora.

 

4 Pasi: Cum influentezi ceea ce afiseaza Knowledge Graph.

Mai sus sunt prezentate sursele care influenteaza afiseara acestuia si acum cum le vom optimiza pe acestea.

  1. Implementarea datelor structurate, schema.orgSchema.org pune la dispozitie mai multe tipuri de date, iar implementarea lor va fi in functie de ceea ce dorim sa se afiseze. Si aici ar trebui sa se implementeze schema.org/Organization sau schema.org/Person, ambele oferind ocazia lui Google sa ne afiseze logo-ul, numerele de telefon la care putem fi contactati sau profile de social media. Putem implementa si schema.org/LocalBusiness si schema.org/Review si putem verifica cu ajutorul tool-ului de la Google modul in care se afiseaza acestea: https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/
  2. Afisarea in wikidata.org si wikipedia – Cele doua sunt gratuite si oricine poate introduce date in ele, dar cu mare atentie pentru ca sunt cam stricti si pot fi eliminate imediat datele introduse. Deci recomand sa se realizeze cate o pagina pentru fiecare, fie ca suntem o companie sau persoana. Pentru mai multe detalii am scris aici.
  3. Afacere locala, local business: Optimizarea Google Maps si a paginii de G+ – acest pas nu e important doar pentru Knowledge Graph, dar este un punct de plecare si pentru afacerile pe plan local. Deci o pagina pe google.com/business/ este cu siguranta un punct de plecare. Aici ar trebui introduse toate datele companiei/ persoanei, de la numar de telefon pana la programul de functionare. Evident, nu ar trebui lasata in paragina si ar trebui ca pagina sa prezinte activitate si sa primeasca review-uri si link-uri eventual.
  4. Utilizarea Youtube – Stim deja ca Google sustrage informatii de pe Youtube pentru afisarea in Knowledge Graph a melodiilor, artistilor, informatii legate de melodia respectiva si chiar sugerarea de melodii asemanatoare. Asadar cu siguranta folosirea lui Youtube este necesara mai ales pentru cei care posteaza continut video si nu numai.

 

In concluzie knowledge graph ofera utilizatorilor informatii legate de cum datele sunt legate intre ele: oameni, actiuni, locatii, etc.

Chiar daca Google ofera utilizatorilor mai multe detalii legate de afacere sau persoana in cauza, nu ar trebui sa fim reticenti in afisarea acestora pentru ca nu vom mai avea trafic pe site, chiar din contra. Oferind utilizatorilor o experienta extraordinara la navigare nu ne ofera decat plusuri, deci trebuie acordata o atentie foarte mare si aici.

Folositi aceste indrumari, aveti lucruri de adaugat?

Posteaza un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.